Regatul Thailandei

Condiţii de călătorie

Ministerul Afacerilor Externe actualizează permanent informaţiile cu privire la stadiul actual al alertei de călătorie pentru teritoriul Regatului Thailandei.
Cetăţenii români rezidenţi sau care intenţionează să efectueze deplasări în această ţară pot consulta pagina de internet a MAE, la rubrica Alerte de călătorie: Thailanda.

 

1. Condiţii de intrare şi regimul de şedere

Cetăţenii români au nevoie de viză pentru a intra pe teritoriul Thailandei.

 

Viza la sosire

Autorităţile thailandeze eliberează viză de intrare şi la sosire, la un număr limitat de puncte de frontieră, pentru o perioadă de şedere de maximum 15 zile, neprelungibilă. Pentru a obţine o viză de intrare în Thailanda pe Aeroportul Internaţional din Bangkok, va trebui sa vă deplasaţi, după coborârea din avion, la “Oficiul Emigrări şi Vize Speciale, Diplomaţi şi Visa-on-Arrival” unde sunt necesare următoarele:

  • valabilitatea paşaportului (inclusiv paşaportul temporar) să fie de minimum 6 luni după data prevăzută pentru încheierea sejurului în Thailanda şi să aibă cel puţin o pagină liberă pentru aplicarea vizei la frontieră;
  • să completaţi un formular tip;
  • fotografie 4x6 cm pentru fiecare solicitant, inclusiv pentru copii;
  • bilet de avion pentru retur;
  • durata sejurului sa nu depăşească 15 zile;
  • persoana care călătoreşte individual trebuie sa aibă asupra sa suma de minimum 10.000 THB numerar (cca 350 USD) sau echivalentul acestei sume in dolari SUA sau euro;
  • pentru o familie (soţ, soţie, copii) suma minima necesara este de 20.000 THB (cca 700 USD) sau echivalentul acestei sume in dolari SUA sau euro;
  • după predarea formularelor si verificarea documentelor, procedură care va dura in jur de 5-10 minute, cetăţenilor români li se va aplica pe paşaport viza necesară intrării în Thailanda.

Autoritățile thailandeze au decis ca în perioada 01.05.2019 – 31.10.2019, acordarea vizei la frontiera „Visa on Arrival” să fie exceptată de la taxa de 2000 thb (aproximativ 50 Euro) pentru cetățenii români care călătoresc în scop turistic în Regatul Thailandei.

Alternativ, se poate completa online o cerere de viză la sosire și obține un număr de referință pe baza căruia se eliberează viza propriu-zisă la sosire. Informațiile sunt disponibile pe pagina de internet a Departamentului de Imigrări, la adresa https://extranet.immigration.go.th/voaonline (pentru accesarea paginii va trebui confirmată excepția de securitate pentru certificatul nerecunoscut de browser)

Cetăţenii români care doresc să rămână pe teritoriul Thailandei pentru o perioadă mai mare de 15 zile, trebuie să obţină în prealabil viza de intrare de la o misiune diplomatică sau consulară a Regatului Thailandei. Pentru motive bine întemeiate, valabilitatea "vizei la sosire" de 15 zile poate fi  prelungită cu maximum 7 zile la cel mai apropiat birou de imigrări.

Pentru prelungirea valabilităţii vizei turistice, recomandăm cetăţenilor români să se adreseze din timp biroului de imigrări cel mai apropiat. Pentru Bangkok adresele sunt disponibile pe pagina de internet a Departamentului de Imigrări.

 

Viza turistică

Viza thailandeză pentru turism obţinută de la o misiune diplomatică a Regatului Thailandei trebuie utilizată în interval de 90 de zile de la eliberarea ei şi permite un sejur iniţial de maxim 60 de zile. După această perioadă, viza poate fi prelungită de două ori cu câte 30 de zile la Departamentul de Imigrări. Preţul fiecărei prelungiri este de 1.900 THB.

Cetăţenilor români care intenţionează să se deplaseze în Thailanda pentru şederi de mai mult de 90 de zile într-un interval de şase luni, Ambasada României le recomandă să se adreseze unei misiuni diplomatice a Thailandei autorizate să emită vize pentru a obţine tipul de viză care să le permită intrarea şi rămânerea în Thailanda pentru intervalul dorit.

Atenţie

Pentru a combate practica larg răspândită numită "visa run", prin care străini care au intrat în Thailanda pe o perioadă scurtă şi cu scop turistic, trec frontiera la intervale regulate pentru a-şi reînnoi valabilitatea / legalitatea şederii, metodă prin care este de fapt urmărită de eludarea legislaţiei în materie de vize, autorităţile thailandeze au implementat măsuri care să nu mai permită reîntoarcerea pe teritoriul lor a străinilor care au mai multe vize turistice consecutive. Pentru a evita situaţia în care unor cetăţeni români li s-ar interzice la punctul de frontieră dreptul de revenire chiar şi dacă posedă o viză valabilă, datorită circumstanţelor menţionate, recomandăm solicitarea, la misiunile diplomatice şi consulare ale Regatului Thailandei, a tipului de viză corespunzător scopului şi duratei şederii preconizate. Detalii asupra acestor măsuri au fost publicate în mass media: The Nation, Bangkok Post, Phuket Wan.

 

Viza "non-immigrant"

Pentru o şedere de un an se poate solicita o viza "non-immigrant" la orice reprezentanţă diplomatică thailandeză.

 

Doriţi să munciţi în Thailanda?

Vizele pentru muncă trebuie solicitate Biroului de Imigrări de către firma thailandeză care doreşte să angajeze un străin. În urma obţinerii aprobărilor, autorităţile eliberează un carnet de muncă şi o viză de muncă valabile un an.

 

Viza de şedere permanentă

Pot solicita viza de şedere permanentă străinii care posedă viză "non-immigrant" şi au o perioadă continuă de şedere în Thailanda de 3 ani.
Posesorul unei vize de şedere permanentă care doreşte să călătorească în afara Thailandei şi să-şi păstreze dreptul de şedere permanentă trebuie să solicite în prealabil o viză "non-immigrant".

În cazul în care cetăţenii români care deţin o viză de şedere permanentă decid să călătorească în afara graniţelor Thailandei pentru o perioadă mai mare de un an, li se va suspenda, automat, dreptul de şedere permanentă pe teritoriul acestui stat.

Atenţie

Trebuie să anunţaţi Biroul de Imigrări cu privire la adresa la care locuiţi, procedură care se repetă la fiecare 90 zile.
Celor cărora le-a expirat viza de şedere şi se prezintă din proprie iniţiativă la Biroul de Imigrări, li se aplică o amendă de 200 THB pentru fiecare zi de depăşire a valabilităţii vizei, dar suma totală a amenzii nu poate depăşi 20.000 THB (cca. 650 USD). Excepţie fac străinii care şi-au pierdut documentele de călătorie şi se prezintă la Biroul de Imigrări pentru acordarea unei noi vize de şedere temporară în Thailanda pe documentele eliberate de ambasadele statelor de provenienţă.

 

Permisiunea de revenire

Este obligatoriu să obţineţi “permisiunea de revenire” în cazul în care sunteţi posesor al unei vize de şedere pentru Thailanda, doriţi să călătoriţi în altă ţară şi ulterior să vă întoarceţi în Thailanda înainte de expirarea vizei.

  • Această permisiune vă dă dreptul să reveniţi în Thailanda şi să folosiţi valabilitatea vizei şi a intrării iniţiale până la expirarea perioadei în curs.
  • Dacă nu solicitaţi permisiunea de revenire, viza se anulează automat la ieşirea din Thailanda.
  • Permisiune de revenire în Thailanda în cadrul unei vize iniţiale poate fi obţinută ori de câte ori se solicită.

 

    Depăşirea termenului de şedere

    Depăşirea termenului de şedere în Thailanda acordat prin viză se sancţionează.

    Turiştii care depăşesc durata de şedere acordată prin orice tip de viză sunt amendaţi la punctul de frontieră, după cum urmează:

    • dacă depăşirea este de o zi, nu se percepe nici o taxă;
    • începând cu a 2-a zi de şedere peste durata admisă se percepe o taxă de 500 THB (16-17 USD) pentru fiecare zi de depăşire, maximum 20.000 THB pentru perioade mai lungi de 40 de zile. Această taxă trebuie achitată la ieşirea din Thailanda, la punctul de frontieră. Fără achitarea acestei taxe, nu este permisă trecerea frontierei de stat thailandeze şi întoarcerea în ţara de origine. Refuzul sau imposibilitatea de a plăti taxa poate conduce la aplicarea unei amenzi de 20.000 THB şi dispunerea reţinerii, de către Departamentul Imigrări, până la achitarea acesteia. Cetăţenii străini care depăşesc perioada acordată de viză cu o perioadă mai mare de 40 de zile, sunt supuşi aceleiaşi proceduri ca în cazul refuzului de plată. Plata amenzilor se efectuează la Biroul de Imigrări, Aeroportul Internaţional Suvarnabhumi sau la alte puncte de trecere a frontierei. Cei care depăşesc şederea cu mai mult de 90 de zile şi acest lucru este descoperit la aeroport, primesc interdicţie de a intra în Thailanda un an, iar celelalte perioade de depăşire stabilite de Departamentul de Imigrări şi sancţiunile corespunzătoare sunt: un an depăşire = 3 ani interdicţie, 3 ani depăşire = 5 ani interdicţie, 5 ani depăşire = 10 ani interdicţie. În cazul în care persoana care depăşeşte perioada de şedere este arestată din această cauză şi reţinută de Departamentul de Imigrări, perioadele şi penalităţile sunt: depăşire mai puţin de un an = interdicţie 5 ani, depăşire mai mare de un an = interdicţie 10 ani.

    Pentru verificarea condiţiilor particulare de intrare prevăzute de legislaţia naţională thailandeză, modificări ce pot interveni în mod periodic, cuantumul minim al sumelor ce trebuie deţinute pe categorii de vize, regimul asigurărilor medicale şi alte detalii necesare obţinerii diferitelor categorii de vize, recomandăm consultarea informaţiilor oficiale furnizate de autorităţile thailandeze:

     

     

    2. Ieşirea din Thailanda după furtul sau pierderea paşaportului

    Cetăţenii români cărora Ambasada României de la Bangkok le eliberează un titlu de călătorie sau paşaport temporar în urma furtului sau pierderii paşaportului cu care au intrat în Thailanda, trebuie să se prezinte la Departamentul de Imigrări pentru a solicita verificarea în sistem a datei de intrare în ţară care a fost aplicată pe paşaportul precedent şi, respectiv, aplicarea pe paşaportul temporar a unei ştampile cu data iniţială de intrare. Fără această ştampilă, nu se permite ieşirea din ţară, fiind necesară pentru a evita plata taxelor de penalizare la plecare.

     

    3. Înregistrarea voluntară a cetăţenilor români la ambasadă

    Ministerul Afacerilor Externe recomandă cetăţenilor români care intenţionează să rămână pentru o perioadă îndelungată pe teritoriul acestui stat să se adreseze Ambasadei României şi să îşi anunţe prezenţa în regiune, comunicând coordonatele personale pentru a putea fi contactaţi în situaţii de urgenţă.

     


     

    Ambasada României în Regatul Thailandei nu are atribuţii în procesul de obţinere a vizei thailandeze. Informaţiile de mai sus au caracter general şi sunt furnizate cu scopul de a preveni încălcarea de către cetăţenii români a dispoziţiilor legale care reglementează intrarea şi şederea străinilor în Thailanda precum şi pentru a preîntâmpina situaţii nedorite legate de viză.

    Pentru informaţii legate de tipurile de viză şi condiţiile de obţinere a acestora, cetăţenii români trebuie să se adreseze autorităţilor thailandeze, după cum urmează:

    1. Înainte de plecarea din România

    Ambasada Regatului Thailandei
    Str. Vasile Conta nr.12
    Sector 2, Bucureşti 020953
    Tel: + 40 21 311 0078
    Fax: + 40 21 311 0044
    E-mail: thaibuh@outlook.com
    Secţia consulară
    Luni - Vineri
    09:30 - 12:00
    13:30 - 15:30

    Pentru eventuale clarificări/ semnalări, informaţiile de contact pentru Departamentul Consular din cadrul Ministerului de Externe thailandez sunt următoarele:

    Department of Consular Affairs
    123 Chaengwattana Rd., Tungsonghong Laksi Bangkok 10212
    Visa and Travel Documents Division
    Fax : 0-2575-1066 Email:consular03@mfa.go.th

    2. În perioada sejurului în Thailanda:

    Immigration Division 1
    Government Center Chaengwattana Building B,
    No. 120, Moo 3, Chaengwattana Road,
    Tungsonghong Sub-District, Laksi District,
    Bangkok 10210,
    Telefon: 0-2141-9889

    sau Biroul de imigrări provincial cel mai apropiat.

     


     

    Date de contact utile ale autorităţilor cu atribuţii în turism:

    Tourism Authority of Thailand Call Center - pentru informaţii turistice
    Tel. 1672 între orele 08:00 - 20:00

    Thai Tourist Police Call Center - organizaţie civilă de sprijin a autorităţilor în domeniul turismului
    Tel. 1155 - Centru de asistenţă în caz de urgenţă 24 h.

    Bureau of Prevention and Assistance in Tourist Fraud
    Ministry of Tourism and Sports
    4 Ratchadamnoen Nok Road, Wat Somanas Sub-District
    Pom Prap Sattru Phai District, Bangkok 10100
    08:30 - 16:30 de luni până vineri
    Tel: 0 2356-0650, Fax: 0 2356-0655
    touristcenter13@gmail.com

    Bureau of Prevention and Assistance in Tourist Fraud
    At Suvarnabhumi Airport
    Tel: 0 2134-4077 24 h.

    Procesul de votare din Regatul Thailandei, programul votării și documentele cu care se poate vota la alegerile prezidențiale pentru turul II

    19.11.2019

    În vederea desfășurării turului II al alegerilor prezidențiale din anul 2019, în Regatul Thailandei va fi deschisă o secție de votare: SEDIUL…

    Secția consulară din cadrul Ambasadei României la Bangkok nu va avea program cu publicul în zilele de joi - 21 noiembrie (după-amiază), vineri - 22 noiembrie 2019 și luni - 25 noiembrie 2019

    19.11.2019

    Secția consulară din cadrul Ambasadei României la Bangkok nu va avea program cu publicul în zilele de joi - 21 noiembrie (după-amiază), vineri - 22…

    Participarea Asociației Patronale a producătorilor de Tehnică Militară din România – “PATROMIL” la expoziția internaționala de tehnică militară Defense&Security 2019 de la Bangkok (18-21 noiembrie)

    19.11.2019

    Participarea Asociației Patronale a Producătorilor de Tehnică Militară din România – “PATROMIL” la expoziția internaționala de tehnică militară…